loading...

مقالات بازاريابي اينترنتي

در اين وبلاگ مقلات مربوط به بازاريابي اينترنتي و كسب و كار اينترنتي منتشر مي شود

بازدید : 655
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اگر به راه‌اندازي كسب‌و‌كار آنلاين علاقه‌مند هستيد هيچ زماني بهتر از الان مناسب اين كار نبوده‌ است. در دنياي ديجيتال امروز هنوز هم فرصت‌هايي هستند كه اشباع نشده باشند.

عصر حاضر دوران شكوفايي استارتاپ‌ها است. رشد روز‌افزون رسانه‌هاي آنلاين محدوديت‌هاي ما را كاهش داده‌ است. در واقع ما در زماني زندگي مي‌كنيم كه فرصت‌ها و پتانسيل‌هايي براي رشد تجاري در مقياسي كه تا به حال تجربه نشده، در اختيارمان قرار گرفته است. به لطف ظهور اينترنت و گوشي‌هاي هوشمند، حجم تجارت آنلاين رشد بسيار زيادي تجربه كرده است.

اگر ايده‌اي به ذهنتان نمي‌رسد بسيار مهم است كه بدانيد چه فرصت‌هايي تا به حال خالي مانده‌اند. در جامعه‌اي كه هر كسب‌وكاري به سمت خدمات آنلاين سوق ‌پيدا كرده‌، مسلما رقابت در هر زمينه‌اي بسيار سخت شده است؛ اما هم‌چنان فرصت‌هاي بسياري كشف نشده‌اند. شايد با وجود شركت‌هايي مانند آمازون كه همه‌ي منافع تجارت آنلاين را درو مي‌كند، بسياري از افراد اميد خود را از دست بدهند؛ اما فرصت رشد در هر زمينه‌اي بسيار گسترده است.

در گزارش اتحاديه‌ي خرده‌فروشي ملي آمريكا برآورد شده است كه تجارت خرده‌فروشي سهمي در حدود ۳.۷ درصد تا ۴.۲ درصد از نرخ رشد ساليانه داشته باشد. اين اتحاديه تخمين زده است كه نرخ فروش‌هاي غير فروشگاهي، ۳ تا ۴ برابر اين مقدار باشد. فروش سنتي هنوز هم بازار قابل توجهي دارد؛ اما انتظار مي‌رود نهايت رشدي در حدود ۲.۸ درصد داشته باشد. واضح است كه بيشترين وزنه‌ي اين نرخ رشد، بازار گوشي‌هاي هوشمند است.

نرخ رشد تجارت

اين اطلاعات پتانسيل بالقوه‌ي تجارت آنلاين را نشان مي‌دهد. اگر چه اينترنت آن‌طور كه بايد و شايد همه‌گير نشده است؛ اما امكاناتي مانند تحويل فوري كالا‌ به وسيله‌ي پهپاد يا فناوري‌هايي مانند چاپ سه‌بعدي و واقعيت مجازي در نهايت باعث ركود بازار‌هاي سنتي و رشد و توسعه‌ي همه‌ي كسب‌و‌كار‌ها خواهد شد.

اما سؤال اين است كه چگونه با افزايش روز به روز هزينه‌ها بتوانيم در فضاي مجازي گليم خود را از آب بيرون بكشيم. در اين مطلب راه‌اندازي استارتاپ را چه به عنوان شغل جانبي در نظر داشته باشيد چه شغل اصلي، فرصت‌هايي به شما معرفي مي‌كنيم كه هنوز اشباع نشده‌اند.

چگونه كسب‌و‌كار آنلاين را شروع كنيم

با تعدد بيش از حد مجوزها و محدوديت‌هاي قانوني و غير‌ قانوني، راه‌اندازي تجارت آنلاين كمي دست‌وپا‌گير شده است. اما تدبير شما در اين موانع است كه شما را كارآفرين مي‌كند. قبل از شروع كار، با يك وكيل يا حساب‌دار مشورت كنيد و وقتي كه مجاب شديد، با قدرت تمام خود را وقف كار كنيد.

يكي از مزيت‌هاي اينترنت اين است كه شما مي‌توانيد حتي با سرمايه‌ي اندك تجارت موفقي راه‌ بيندازيد و از فضاي آنلاين كسب درآمد از اينترنت كنيد. هر چه با جزئيات و پيچيدگي‌هاي بازاريابي آنلاين آشنايي داشته يا در شبكه‌هاي اجتماعي مهارت داشته باشيد، احتمال موفقيت شما بيشتر است؛ البته براي شروع لازم نيست در امور ذكرشده خبره باشيد.

مانند هر شغلي در اين دنيا شما همچنان به زمان يا سرمايه زياد نياز داريد. اگر هر ۲ را داشته باشيد واضح است كه بازي را برده‌ايد. بسياري از مردم محدوديت بيشتري در منابع مالي نسبت به زمان دارند. با در نظر گرفتن اين كه زمان محدودي در اختيار داريم، استفاده‌ي درست از زمان و مديريت آن براي موفقيت بسيار حياتي است.

چت بات

۱- راه‌اندازي چت‌بات

به لطف حضور تمام‌‌وقت ما در اپليكيشن‌هاي ارتباطي مانند فيسبوك و تلگرام، رشد چت‌بات‌ها به‌وضوح قابل مشاهده است. ما به چت كردن با خانواده و دوستان در شبكه‌هاي اجتماعي بسيار عادت كرده‌ايم. به همين دليل است كه چت‌بات‌هاي هوشمند مرزهاي جديد‌ي براي تجارت تعريف كرده‌اند.

واضح است كه با ادغام شدن چت‌بات‌ها در سرويس‌هاي پشتيباني مشتريان، علاوه بر اتوماسيون كارهاي تكراري دست‌و‌پا‌ گير، رضايت مشتريان نيز افزايش خواهد يافت. مزاياي آن‌ها در ساير جنبه‌هاي تجارت نيز بر همگان روشن شده است. همه‌ي طيف‌هاي تجاري به‌صورت گسترده‌اي به استفاده از انواع چت‌بات‌ها علاقه نشان داده‌اند. پلتفرم‌هايي مانند ميني‌چت و چتي‌ پيپل و بسياري ديگر با رفع دردسر‌هاي راه‌اندازي چت‌بات انحصاري براي استارتاپ‌ها، رشد قابل ملاحظه‌اي به دست آور‌د‌ه‌اند.

تشبيه چت‌بات به معدن طلا چندان اغراق‌آميز به نظر نمي‌رسد. بسياري از مردم سعي مي‌كنند از اين سيستم در تجارت خودشان بهره‌ ببرند تا بسياري از كارهاي فزايند‌ه‌ي فروش و بازاريابي، به‌صورت خودكار انجام شود. اگر چه مانند تب طلاي كاليفرنيا سود اصلي نصيب كساني خواهد شد كه بيل و كلنگ مي‌فروشند؛ اما چرا چت‌بات اختصاصي تجارت خودتان را راه‌اندازي نمي‌كنيد. به يقين اين كار زحمت و تلاش فراواني نياز دارد اما ارزشش را دارد.

محصولات پكي

۲- فروش پك محصولات

فروش محصولات پك‌شده ايده‌ي جديدي نيست و از سال‌ها قبل وجود داشته است. اما رشد روز‌افزون اينترنت باعث شده است كه اين ايده‌هاي قديمي در فضاي مجازي مجالي براي عرض اندام داشته باشند. پك محصولات، لوازم و ابزارهاي مورد نياز همگان است كه با قيمتي كمتر از خريد تك‌تك آن‌ها در اختيار مشتري قرار مي‌گيرد. كلاپ دالر شيو يكي از شركت‌هايي است كه در اين زمينه فعاليت دارد.

اين شركت در سال ۲۰۱۱ توسط ميشاييل دوبين بنيان‌گذاري و بعد‌ها به قيمت ميلياردها دلار فروخته شد. ابتكار عمل آن استفاده از ويديو‌هاي بازاريابي ويروسي بود. اگر از جنبه‌هاي بازاريابي به آن نگاه كنيم به هوشمندي كار دوبين پي خواهيم برد. مانند ساير فروشندگان، محصولات پكي اين شركت نيز آيتم‌هاي پايه‌اي براي سفارش داشت. وقتي شما سفارش خود را انجام مي‌داديد، با تبليغاتي به سمت خريد جنس هاي گران‌تر با تخفيف‌هاي ويژه هدايت مي‌شديد؛ در واقع سود بيشتر، شما را وسوسه‌ به خريد بيشتر مي‌كرد. شناخت دوبين از بازار و توانايي‌هاي وي براي خلق تجارت آنلاين با پتانسيل رشد بالا، او را تبديل به نمادي در اين زمينه تبديل كرد.

براي رشد در اين زمينه احتياجي نيست به مافيا وصل باشيد. احتمالا با وب‌سايت‌هاي داخلي و خارجي كه اساسا براي كمك به اتصال خريداران و فروشندگان اين محصولات ايجاد شده است، آشنايي داريد. مي‌توانيد از آن‌ها براي شروع كسب و كار خود استفاده كنيد.

در اين صنعت، شركت‌هايي مانند گريز، بلوآپرون، فب‌فيت فان و لتوت رشد بسيار سريعي داشته‌اند. مؤسسه‌ي بسته‌بنديشور تخمين زده بود كه در سال ۲۰۱۶ حدد ۲۱.۳ ميليون سايت فروش محصولات پكي وجود داشت. درحالي‌كه در سال ۲۰۱۳ اين رقم ۷۰۰ هزار بود كه رشدي ۳۰۰۰ درصدي را نشان مي‌دهد. يكي از مؤسسان اين سايت‌ها در سن ۴۰ سالگي، درآمد ماهيانه‌ي ۷۸ هزار دلاري دارد!

شبكه ي تبليغات

۳- شبكه‌ي تبليغاتي

در رقابت شديد بازاريابي امروزه اگر ندانيد چگونه ترافيك كاربران را به نفع خودتان مديريت و بهينه‌سازي كنيد، لازم است اين كار را به افراد واجد شرايط واگذار كنيد. حقيقت اين است كه تبليغات پولي پيچيدگي‌هاي خاصي دارد. درك مسائلي مانند هدف‌گيري مشتريان، تعريف بازار هدف، تب و ركود بازار براي همگان امكان‌پذير نيست.

اگر شما با ترفند‌هاي تبليغات آنلاين آشنايي كامل داشته باشيد، به‌راحتي مي‌توانيد شبكه‌ي تبليغاتي خودتان را راه‌اندازي كنيد. با در نظر گرفتن رشد تبليغات آنلاين به‌واسطه‌ي قدم نهادن غول‌هاي تكنولوژي مانند فيسبوك و گوگل واينستاگرام و آن‌هايي كه بعدا خواهند آمد، ماهي‌گيري در اين دريا‌ي گل‌آلود سود سرشاري نصيبتان خواهد كرد.

با نگاهي به آمار و گزارش‌هاي ايماركت، گردش مالي تبليغات آنلاين از ۸۳ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۷ تا ۱۲۹ ميليارد دلار در سال ۲۰۲۱، رشدي ۲ برابري خواهد داشت. در سال ۲۰۱۶ براي اولين بار تبليغات آنلاين از تبليغات تلويزيوني پيشي گرفت و اين فاصله در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰ ميليارد دلار شد.

با اين كه اينترنت هنوز در دوران پيش از بلوغ خود به سر مي‌برد، ولي واقعيت محض رشد بيش از پيش تبليغات آنلاين است. هر چه در اين صنعت زودتر سرمايه‌گذاري كنيد بهتر خواهيد توانست پايه‌هاي تجارت آنلاين خود را محكم كنيد. در اين زمينه بسيار مطالعه كنيد و همه‌ي فوت‌و‌فن‌هاي بازاريابي در پلتفرم‌هايي مانند گوگل و فيسبوك را ياد بگيريد. آموزش‌هايي پيدا كنيد و از امكانات رايگان در دسترس براي حرفه‌اي‌تر شدن در اين زمينه استفاده كنيد.

سئو

۴- سئو

بهينه‌سازي براي موتور‌هاي جستجو موضوعي است كه در سال‌هاي اخير بسيار به آن پرداخته شده است. درحالي‌كه آگهي‌هاي تجاري با نرخ سرسام‌آوري رشد مي‌كنند، توانايي براي ديده شدن ليست جستجو‌ها در موتورهاي جستجو مانند گوگل، نه‌تنها مزيتي رقابتي بلكه بسيار سودآور است.

وقتي موضوع كليد‌واژه‌ها‌ي جستجو مطرح مي‌شود، واقعيت اين است كه حدود ۴۰ درصد افراد به بالاترين نتيجه‌ي جستجو كليك مي‌كنند. نتايج نشان داده‌شده در صفحه‌ي اول، ۹۱ درصد بازديدها را به خود اختصاص مي‌دهند. ظاهر شدن در صفحه‌ي اول موتور‌هاي جستجو، مزيت مورد علاقه‌ي همه‌ي مشاوران بازاريابي است.

هرچه اينترنت رشد مي‌كند و بزرگ‌تر مي شود، سئو نه‌تنها رقابتي‌تر مي‌شود بلكه فرصت‌هاي شغلي آن بسيار وسوسه‌كننده‌تر مي‌شوند. اگر بدانيد چه بايد بكنيد، به‌آساني مي‌توانيد در اين صنعت سرمايه‌گذاري كنيد. البته قرار نيست فقط به مشتريان خدمات بدهيد. تسلط در اين زمينه براي كسب‌و‌كار خودتان نيز بسيار مفيد خواهد بود.

كرايه ي مكان براي تعطيلات

۵- كرايه‌ي آنلاين محل اسكان

تجارت كرايه‌ي مكان بسيار پررونق است. با اين‌كه اشاره به آن ممكن است ذهنتان را سمت شركت‌هاي ميليارد دلاري مانند اير بي‌ان‌بي و هوم‌وي ببرد، اما كسب‌و‌كار‌هاي كوچكي مانند اينوايتد‌هوم يا لكسوري ريترت و ساير موارد توانسته‌اند در اين بازار جاي پايي براي خود باز كنند. در سيستم كرايه‌ي منزل بنگاه‌ها حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد مبلغ را برحسب نرخ و شرايط كرايه به‌عنوان كارمزد مي‌گيرند.

راه‌اندازي و توسعه‌ي سيستم اجاره‌ي مكان احتياج به دانش‌هاي نرم‌افزاري كليدي براي كمك به سازماندهي امور با افزايش رزرو‌ دارد. اما اگر به‌دقت نگاه كنيد، خواهيد ديد اين كار يكي از بهترين كسب‌وكار‌هاي آنلايني است كه مي‌توانيد راه‌اندازي كنيد. البته به‌صورت سنتي نيز مي‌توانيد به اين كار بپردازيد، ولي هر چه از زيرساخت‌هاي مجازي بيشتر بهره ببريد، دست بالاتر خواهيد داشت.

اگر به صنعت توريست علاقه‌مند هستيد و در شهري گردش‌پذير زندگي مي‌كنيد، فعاليت در اين حرفه به‌سرعت شما را پولدار خواهد كرد. شركت‌هايي مانند لاجيكس، لاجيفاي و ۳۶۵ ويلاس راهكار‌هايي براي ساخت و مديريت سيستم كرايه‌ مكان اختصاصي ارائه مي‌دهند.

وبينار

۶- سمينار آنلاين

اگر ايد‌ه‌ي قابل عرضه‌اي داريد، بهتر است به راه‌اندازي سمينار آنلاين يا وبينار بينديشيد. وبينار يكي از بهترين راه‌ حل‌ها براي فروش محصولات است. حتي لازم نيست جنس خودتان را داشته باشيد. جيسون فلادلين، بنيان‌گذار شركت راپيد كورو، از طريق وبينار فروش ۱۰۰ ميليون دلاري به دست آورده است كه تأثير اين سيستم در بازاريابي و فروش را نشان مي‌دهد.

وبينار‌ها مشتريان درگيرشده‌اي را براي شما پيدا مي‌كنند كه كاملا مشتاق هستند تا هر آن‌چه به آن‌ها پيشنهاد بدهيد، خريداري كنند. بهترين روش براي راه‌اندازي تجارت وبينار اين است كه محصولي پيدا كنيد كه از آن شناخت داشته باشيد و بتوانيد از آن تعريف و تمجيد كنيد؛ سپس يك سمينار معرفي محصول عالي بسازيد. اين سيستم بازاريابي توسط فلادلين متولد شد و گسترش آن به بازار‌هاي جهاني به‌وسيله‌ي راسل برونسون بود. برونسون حتي نرم‌افزاري به نام فانل اسكريپت توليد كرده است كه به‌صورت مختصر و مفيد همه‌ي ابزار‌هاي ساخت وبينار موفق را دارد.

در هر مسيري كه هستيد؛ چه صاحب يك شركت تجاري باشيد چه فقط يك محصول را تبليغ كنيد، از بهترين پلتفرم‌هاي اين حوزه مانند گوتوو، وبينار يا وبينارجم غافل نشويد.

مشاور تجاري

۷- مشاوره‌ي بازرگاني

مشاوره‌ي بازرگاني يكي از سودآورترين مشاغلي است كه مي‌تواند به شما دسترسي به تجارتي بزرگ‌تر و شبكه‌اي از تاجراني كه دنبال توسعه‌ي تجارتشان هستند بدهد. اگر شما در تجارتي مهارت يا از بازاري درك عميق داريد، مشاور‌ه‌ي تجاري سود زيادي به همراه دارد.

درحالي‌كه عده‌ي زيادي پشت سر هم شكست مي‌خورند، افرادي مانند فرانك كرن يا آنتوني رابينز به دنياي تجارت تسلط كاملي پيدا كرده‌اند. بهترين روش براي به دست گرفتن اين صنعت، ارائه‌ي راهكارهاي ارزش‌آفرين است كه به دنبال آن شركت‌ها براي جذب شما سرودست خواهند شكست. اليور تالامايان، يكي ديگر از رهبران موفق تجاري، اين روش را به‌عنوان استراتژي اصلي براي جذب مشتريان و بازار بيشتر به كار برد. شما بايد ابتدا وضعيت شركت را تحليل كنيد و بدانيد در كجاي دنياي تجارت قرار دارد؛ سپس مقصد را درك كنيد و براي هدفي كه مي‌خواهيد به آن برسيد، راهكاري مناسب ارائه دهيد.

درك و اجراي موفق استراتژي درست، رمز موفقيت است. شما بايد به خودتان و كاري كه مي خواهيد انجام دهيد ايمان داشته باشيد، سپس بايد بتوانيد با واقعيت هاي جامعه تعامل پيدا كنيد. اگر مي‌خواهيد مشاور بازرگاني معروفي شويد، ابتدا بايد نتايج تحسين‌كننده‌اي به‌عنوان رزومه داشته باشيد. خرسندي افراد از نتايج حاصله تبليغ كار شما خواهد بود و به‌مرور مي توانيد قيمت مشاوره‌ي خودتان را بالا ببريد. برانسون قبل از راه‌اندازي بنگاه مشاوره‌ي خود، ابتدا به رشد شركت‌درو كانول كمك كرد و اين شركت را از يك خرده‌پا به شركت ميليون دلاري تبديل كرد. بعد از اين موفقيت، او قادر بود مشتريان بزرگ‌تري به دست آورد.

منبع : زوميت

اگر به راه‌اندازي كسب‌و‌كار آنلاين علاقه‌مند هستيد هيچ زماني بهتر از الان مناسب اين كار نبوده‌ است. در دنياي ديجيتال امروز هنوز هم فرصت‌هايي هستند كه اشباع نشده باشند.

عصر حاضر دوران شكوفايي استارتاپ‌ها است. رشد روز‌افزون رسانه‌هاي آنلاين محدوديت‌هاي ما را كاهش داده‌ است. در واقع ما در زماني زندگي مي‌كنيم كه فرصت‌ها و پتانسيل‌هايي براي رشد تجاري در مقياسي كه تا به حال تجربه نشده، در اختيارمان قرار گرفته است. به لطف ظهور اينترنت و گوشي‌هاي هوشمند، حجم تجارت آنلاين رشد بسيار زيادي تجربه كرده است.

اگر ايده‌اي به ذهنتان نمي‌رسد بسيار مهم است كه بدانيد چه فرصت‌هايي تا به حال خالي مانده‌اند. در جامعه‌اي كه هر كسب‌وكاري به سمت خدمات آنلاين سوق ‌پيدا كرده‌، مسلما رقابت در هر زمينه‌اي بسيار سخت شده است؛ اما هم‌چنان فرصت‌هاي بسياري كشف نشده‌اند. شايد با وجود شركت‌هايي مانند آمازون كه همه‌ي منافع تجارت آنلاين را درو مي‌كند، بسياري از افراد اميد خود را از دست بدهند؛ اما فرصت رشد در هر زمينه‌اي بسيار گسترده است.

در گزارش اتحاديه‌ي خرده‌فروشي ملي آمريكا برآورد شده است كه تجارت خرده‌فروشي سهمي در حدود ۳.۷ درصد تا ۴.۲ درصد از نرخ رشد ساليانه داشته باشد. اين اتحاديه تخمين زده است كه نرخ فروش‌هاي غير فروشگاهي، ۳ تا ۴ برابر اين مقدار باشد. فروش سنتي هنوز هم بازار قابل توجهي دارد؛ اما انتظار مي‌رود نهايت رشدي در حدود ۲.۸ درصد داشته باشد. واضح است كه بيشترين وزنه‌ي اين نرخ رشد، بازار گوشي‌هاي هوشمند است.

نرخ رشد تجارت

اين اطلاعات پتانسيل بالقوه‌ي تجارت آنلاين را نشان مي‌دهد. اگر چه اينترنت آن‌طور كه بايد و شايد همه‌گير نشده است؛ اما امكاناتي مانند تحويل فوري كالا‌ به وسيله‌ي پهپاد يا فناوري‌هايي مانند چاپ سه‌بعدي و واقعيت مجازي در نهايت باعث ركود بازار‌هاي سنتي و رشد و توسعه‌ي همه‌ي كسب‌و‌كار‌ها خواهد شد.

اما سؤال اين است كه چگونه با افزايش روز به روز هزينه‌ها بتوانيم در فضاي مجازي گليم خود را از آب بيرون بكشيم. در اين مطلب راه‌اندازي استارتاپ را چه به عنوان شغل جانبي در نظر داشته باشيد چه شغل اصلي، فرصت‌هايي به شما معرفي مي‌كنيم كه هنوز اشباع نشده‌اند.

چگونه كسب‌و‌كار آنلاين را شروع كنيم

با تعدد بيش از حد مجوزها و محدوديت‌هاي قانوني و غير‌ قانوني، راه‌اندازي تجارت آنلاين كمي دست‌وپا‌گير شده است. اما تدبير شما در اين موانع است كه شما را كارآفرين مي‌كند. قبل از شروع كار، با يك وكيل يا حساب‌دار مشورت كنيد و وقتي كه مجاب شديد، با قدرت تمام خود را وقف كار كنيد.

يكي از مزيت‌هاي اينترنت اين است كه شما مي‌توانيد حتي با سرمايه‌ي اندك تجارت موفقي راه‌ بيندازيد و از فضاي آنلاين كسب درآمد از اينترنت كنيد. هر چه با جزئيات و پيچيدگي‌هاي بازاريابي آنلاين آشنايي داشته يا در شبكه‌هاي اجتماعي مهارت داشته باشيد، احتمال موفقيت شما بيشتر است؛ البته براي شروع لازم نيست در امور ذكرشده خبره باشيد.

مانند هر شغلي در اين دنيا شما همچنان به زمان يا سرمايه زياد نياز داريد. اگر هر ۲ را داشته باشيد واضح است كه بازي را برده‌ايد. بسياري از مردم محدوديت بيشتري در منابع مالي نسبت به زمان دارند. با در نظر گرفتن اين كه زمان محدودي در اختيار داريم، استفاده‌ي درست از زمان و مديريت آن براي موفقيت بسيار حياتي است.

چت بات

۱- راه‌اندازي چت‌بات

به لطف حضور تمام‌‌وقت ما در اپليكيشن‌هاي ارتباطي مانند فيسبوك و تلگرام، رشد چت‌بات‌ها به‌وضوح قابل مشاهده است. ما به چت كردن با خانواده و دوستان در شبكه‌هاي اجتماعي بسيار عادت كرده‌ايم. به همين دليل است كه چت‌بات‌هاي هوشمند مرزهاي جديد‌ي براي تجارت تعريف كرده‌اند.

واضح است كه با ادغام شدن چت‌بات‌ها در سرويس‌هاي پشتيباني مشتريان، علاوه بر اتوماسيون كارهاي تكراري دست‌و‌پا‌ گير، رضايت مشتريان نيز افزايش خواهد يافت. مزاياي آن‌ها در ساير جنبه‌هاي تجارت نيز بر همگان روشن شده است. همه‌ي طيف‌هاي تجاري به‌صورت گسترده‌اي به استفاده از انواع چت‌بات‌ها علاقه نشان داده‌اند. پلتفرم‌هايي مانند ميني‌چت و چتي‌ پيپل و بسياري ديگر با رفع دردسر‌هاي راه‌اندازي چت‌بات انحصاري براي استارتاپ‌ها، رشد قابل ملاحظه‌اي به دست آور‌د‌ه‌اند.

تشبيه چت‌بات به معدن طلا چندان اغراق‌آميز به نظر نمي‌رسد. بسياري از مردم سعي مي‌كنند از اين سيستم در تجارت خودشان بهره‌ ببرند تا بسياري از كارهاي فزايند‌ه‌ي فروش و بازاريابي، به‌صورت خودكار انجام شود. اگر چه مانند تب طلاي كاليفرنيا سود اصلي نصيب كساني خواهد شد كه بيل و كلنگ مي‌فروشند؛ اما چرا چت‌بات اختصاصي تجارت خودتان را راه‌اندازي نمي‌كنيد. به يقين اين كار زحمت و تلاش فراواني نياز دارد اما ارزشش را دارد.

محصولات پكي

۲- فروش پك محصولات

فروش محصولات پك‌شده ايده‌ي جديدي نيست و از سال‌ها قبل وجود داشته است. اما رشد روز‌افزون اينترنت باعث شده است كه اين ايده‌هاي قديمي در فضاي مجازي مجالي براي عرض اندام داشته باشند. پك محصولات، لوازم و ابزارهاي مورد نياز همگان است كه با قيمتي كمتر از خريد تك‌تك آن‌ها در اختيار مشتري قرار مي‌گيرد. كلاپ دالر شيو يكي از شركت‌هايي است كه در اين زمينه فعاليت دارد.

اين شركت در سال ۲۰۱۱ توسط ميشاييل دوبين بنيان‌گذاري و بعد‌ها به قيمت ميلياردها دلار فروخته شد. ابتكار عمل آن استفاده از ويديو‌هاي بازاريابي ويروسي بود. اگر از جنبه‌هاي بازاريابي به آن نگاه كنيم به هوشمندي كار دوبين پي خواهيم برد. مانند ساير فروشندگان، محصولات پكي اين شركت نيز آيتم‌هاي پايه‌اي براي سفارش داشت. وقتي شما سفارش خود را انجام مي‌داديد، با تبليغاتي به سمت خريد جنس هاي گران‌تر با تخفيف‌هاي ويژه هدايت مي‌شديد؛ در واقع سود بيشتر، شما را وسوسه‌ به خريد بيشتر مي‌كرد. شناخت دوبين از بازار و توانايي‌هاي وي براي خلق تجارت آنلاين با پتانسيل رشد بالا، او را تبديل به نمادي در اين زمينه تبديل كرد.

براي رشد در اين زمينه احتياجي نيست به مافيا وصل باشيد. احتمالا با وب‌سايت‌هاي داخلي و خارجي كه اساسا براي كمك به اتصال خريداران و فروشندگان اين محصولات ايجاد شده است، آشنايي داريد. مي‌توانيد از آن‌ها براي شروع كسب و كار خود استفاده كنيد.

در اين صنعت، شركت‌هايي مانند گريز، بلوآپرون، فب‌فيت فان و لتوت رشد بسيار سريعي داشته‌اند. مؤسسه‌ي بسته‌بنديشور تخمين زده بود كه در سال ۲۰۱۶ حدد ۲۱.۳ ميليون سايت فروش محصولات پكي وجود داشت. درحالي‌كه در سال ۲۰۱۳ اين رقم ۷۰۰ هزار بود كه رشدي ۳۰۰۰ درصدي را نشان مي‌دهد. يكي از مؤسسان اين سايت‌ها در سن ۴۰ سالگي، درآمد ماهيانه‌ي ۷۸ هزار دلاري دارد!

شبكه ي تبليغات

۳- شبكه‌ي تبليغاتي

در رقابت شديد بازاريابي امروزه اگر ندانيد چگونه ترافيك كاربران را به نفع خودتان مديريت و بهينه‌سازي كنيد، لازم است اين كار را به افراد واجد شرايط واگذار كنيد. حقيقت اين است كه تبليغات پولي پيچيدگي‌هاي خاصي دارد. درك مسائلي مانند هدف‌گيري مشتريان، تعريف بازار هدف، تب و ركود بازار براي همگان امكان‌پذير نيست.

اگر شما با ترفند‌هاي تبليغات آنلاين آشنايي كامل داشته باشيد، به‌راحتي مي‌توانيد شبكه‌ي تبليغاتي خودتان را راه‌اندازي كنيد. با در نظر گرفتن رشد تبليغات آنلاين به‌واسطه‌ي قدم نهادن غول‌هاي تكنولوژي مانند فيسبوك و گوگل واينستاگرام و آن‌هايي كه بعدا خواهند آمد، ماهي‌گيري در اين دريا‌ي گل‌آلود سود سرشاري نصيبتان خواهد كرد.

با نگاهي به آمار و گزارش‌هاي ايماركت، گردش مالي تبليغات آنلاين از ۸۳ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۷ تا ۱۲۹ ميليارد دلار در سال ۲۰۲۱، رشدي ۲ برابري خواهد داشت. در سال ۲۰۱۶ براي اولين بار تبليغات آنلاين از تبليغات تلويزيوني پيشي گرفت و اين فاصله در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰ ميليارد دلار شد.

با اين كه اينترنت هنوز در دوران پيش از بلوغ خود به سر مي‌برد، ولي واقعيت محض رشد بيش از پيش تبليغات آنلاين است. هر چه در اين صنعت زودتر سرمايه‌گذاري كنيد بهتر خواهيد توانست پايه‌هاي تجارت آنلاين خود را محكم كنيد. در اين زمينه بسيار مطالعه كنيد و همه‌ي فوت‌و‌فن‌هاي بازاريابي در پلتفرم‌هايي مانند گوگل و فيسبوك را ياد بگيريد. آموزش‌هايي پيدا كنيد و از امكانات رايگان در دسترس براي حرفه‌اي‌تر شدن در اين زمينه استفاده كنيد.

سئو

۴- سئو

بهينه‌سازي براي موتور‌هاي جستجو موضوعي است كه در سال‌هاي اخير بسيار به آن پرداخته شده است. درحالي‌كه آگهي‌هاي تجاري با نرخ سرسام‌آوري رشد مي‌كنند، توانايي براي ديده شدن ليست جستجو‌ها در موتورهاي جستجو مانند گوگل، نه‌تنها مزيتي رقابتي بلكه بسيار سودآور است.

وقتي موضوع كليد‌واژه‌ها‌ي جستجو مطرح مي‌شود، واقعيت اين است كه حدود ۴۰ درصد افراد به بالاترين نتيجه‌ي جستجو كليك مي‌كنند. نتايج نشان داده‌شده در صفحه‌ي اول، ۹۱ درصد بازديدها را به خود اختصاص مي‌دهند. ظاهر شدن در صفحه‌ي اول موتور‌هاي جستجو، مزيت مورد علاقه‌ي همه‌ي مشاوران بازاريابي است.

هرچه اينترنت رشد مي‌كند و بزرگ‌تر مي شود، سئو نه‌تنها رقابتي‌تر مي‌شود بلكه فرصت‌هاي شغلي آن بسيار وسوسه‌كننده‌تر مي‌شوند. اگر بدانيد چه بايد بكنيد، به‌آساني مي‌توانيد در اين صنعت سرمايه‌گذاري كنيد. البته قرار نيست فقط به مشتريان خدمات بدهيد. تسلط در اين زمينه براي كسب‌و‌كار خودتان نيز بسيار مفيد خواهد بود.

كرايه ي مكان براي تعطيلات

۵- كرايه‌ي آنلاين محل اسكان

تجارت كرايه‌ي مكان بسيار پررونق است. با اين‌كه اشاره به آن ممكن است ذهنتان را سمت شركت‌هاي ميليارد دلاري مانند اير بي‌ان‌بي و هوم‌وي ببرد، اما كسب‌و‌كار‌هاي كوچكي مانند اينوايتد‌هوم يا لكسوري ريترت و ساير موارد توانسته‌اند در اين بازار جاي پايي براي خود باز كنند. در سيستم كرايه‌ي منزل بنگاه‌ها حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد مبلغ را برحسب نرخ و شرايط كرايه به‌عنوان كارمزد مي‌گيرند.

راه‌اندازي و توسعه‌ي سيستم اجاره‌ي مكان احتياج به دانش‌هاي نرم‌افزاري كليدي براي كمك به سازماندهي امور با افزايش رزرو‌ دارد. اما اگر به‌دقت نگاه كنيد، خواهيد ديد اين كار يكي از بهترين كسب‌وكار‌هاي آنلايني است كه مي‌توانيد راه‌اندازي كنيد. البته به‌صورت سنتي نيز مي‌توانيد به اين كار بپردازيد، ولي هر چه از زيرساخت‌هاي مجازي بيشتر بهره ببريد، دست بالاتر خواهيد داشت.

اگر به صنعت توريست علاقه‌مند هستيد و در شهري گردش‌پذير زندگي مي‌كنيد، فعاليت در اين حرفه به‌سرعت شما را پولدار خواهد كرد. شركت‌هايي مانند لاجيكس، لاجيفاي و ۳۶۵ ويلاس راهكار‌هايي براي ساخت و مديريت سيستم كرايه‌ مكان اختصاصي ارائه مي‌دهند.

وبينار

۶- سمينار آنلاين

اگر ايد‌ه‌ي قابل عرضه‌اي داريد، بهتر است به راه‌اندازي سمينار آنلاين يا وبينار بينديشيد. وبينار يكي از بهترين راه‌ حل‌ها براي فروش محصولات است. حتي لازم نيست جنس خودتان را داشته باشيد. جيسون فلادلين، بنيان‌گذار شركت راپيد كورو، از طريق وبينار فروش ۱۰۰ ميليون دلاري به دست آورده است كه تأثير اين سيستم در بازاريابي و فروش را نشان مي‌دهد.

وبينار‌ها مشتريان درگيرشده‌اي را براي شما پيدا مي‌كنند كه كاملا مشتاق هستند تا هر آن‌چه به آن‌ها پيشنهاد بدهيد، خريداري كنند. بهترين روش براي راه‌اندازي تجارت وبينار اين است كه محصولي پيدا كنيد كه از آن شناخت داشته باشيد و بتوانيد از آن تعريف و تمجيد كنيد؛ سپس يك سمينار معرفي محصول عالي بسازيد. اين سيستم بازاريابي توسط فلادلين متولد شد و گسترش آن به بازار‌هاي جهاني به‌وسيله‌ي راسل برونسون بود. برونسون حتي نرم‌افزاري به نام فانل اسكريپت توليد كرده است كه به‌صورت مختصر و مفيد همه‌ي ابزار‌هاي ساخت وبينار موفق را دارد.

در هر مسيري كه هستيد؛ چه صاحب يك شركت تجاري باشيد چه فقط يك محصول را تبليغ كنيد، از بهترين پلتفرم‌هاي اين حوزه مانند گوتوو، وبينار يا وبينارجم غافل نشويد.

مشاور تجاري

۷- مشاوره‌ي بازرگاني

مشاوره‌ي بازرگاني يكي از سودآورترين مشاغلي است كه مي‌تواند به شما دسترسي به تجارتي بزرگ‌تر و شبكه‌اي از تاجراني كه دنبال توسعه‌ي تجارتشان هستند بدهد. اگر شما در تجارتي مهارت يا از بازاري درك عميق داريد، مشاور‌ه‌ي تجاري سود زيادي به همراه دارد.

درحالي‌كه عده‌ي زيادي پشت سر هم شكست مي‌خورند، افرادي مانند فرانك كرن يا آنتوني رابينز به دنياي تجارت تسلط كاملي پيدا كرده‌اند. بهترين روش براي به دست گرفتن اين صنعت، ارائه‌ي راهكارهاي ارزش‌آفرين است كه به دنبال آن شركت‌ها براي جذب شما سرودست خواهند شكست. اليور تالامايان، يكي ديگر از رهبران موفق تجاري، اين روش را به‌عنوان استراتژي اصلي براي جذب مشتريان و بازار بيشتر به كار برد. شما بايد ابتدا وضعيت شركت را تحليل كنيد و بدانيد در كجاي دنياي تجارت قرار دارد؛ سپس مقصد را درك كنيد و براي هدفي كه مي‌خواهيد به آن برسيد، راهكاري مناسب ارائه دهيد.

درك و اجراي موفق استراتژي درست، رمز موفقيت است. شما بايد به خودتان و كاري كه مي خواهيد انجام دهيد ايمان داشته باشيد، سپس بايد بتوانيد با واقعيت هاي جامعه تعامل پيدا كنيد. اگر مي‌خواهيد مشاور بازرگاني معروفي شويد، ابتدا بايد نتايج تحسين‌كننده‌اي به‌عنوان رزومه داشته باشيد. خرسندي افراد از نتايج حاصله تبليغ كار شما خواهد بود و به‌مرور مي توانيد قيمت مشاوره‌ي خودتان را بالا ببريد. برانسون قبل از راه‌اندازي بنگاه مشاوره‌ي خود، ابتدا به رشد شركت‌درو كانول كمك كرد و اين شركت را از يك خرده‌پا به شركت ميليون دلاري تبديل كرد. بعد از اين موفقيت، او قادر بود مشتريان بزرگ‌تري به دست آورد.

منبع : زوميت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 7

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • بازدید امروز : 199
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 2482
  • بازدید سال : 9349
  • بازدید کلی : 1921356
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه