loading...

مقالات بازاريابي اينترنتي

در اين وبلاگ مقلات مربوط به بازاريابي اينترنتي و كسب و كار اينترنتي منتشر مي شود

بازدید : 1214
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

براي يك استارتاپ دست يافتن به بازار دشوار و زمان بر است. اما اگر بازار هدف به درستي و به طور منحصر به فرد انتخاب شود در بلند مدت با استفاده از راه كارهاي مناسبي كه قصد دارم در اين مقاله آن ها را عنوان كنم مي شود به سود قابل قبولي رسيد.

1.شناخت بازار هدف

اول از همه بايد بازار هدف خاص خود را بشناسيد. يعني اينكه استارتاپ ها در ابتدا بايد بخش خاص و نسبتا كوچكي را در بازار انتخاب كنند. هدف اصلي تمركز در يك بخش خاص و رشد همه جانبه در آن بخش است. براي رقابت و شكست رقيب هاي يك صنعت، استارتاپ ها نياز دارند روي مشتريان خاص و اصلي شان تمركز كنند. در واقع شناخت بازار خاص و بازاريابي در آن جا به استارتاپ ها براي خريد و فروش سريع تر و درآمد بيشتر و امكان رشد هرچه بيشتر در آينده كمك مي كند.

بهترين مثال براي اين موضوع شركت RedBull است كه نوشابه هاي انرژي زا توليد مي كند.RedBull در ابتدا قوطي هاي نوشابه اش را بدون هيچ هدف خاصي و استراتژي رقابتي در صنعت نوشيدني هاي انرژي زا براي فروش به عموم در بازار قرار داده بود. به طوري كه افراد نمي دانستد كه نوشابه هاي RedBull جز كدام دسته از نوشيدني ها هستند. آيا نوشيدني معمولي است يا انرژي زا؟ به همين دليل فروش نسبتا كمي داشت. اين شركت اشكال كار خود را فهميد و روي گروهي خاصي از مشتريان خود يعني ورزشكاران تمركز كرد. و از آن به بعد تبليغ نوشابه هاي خود را در مسابقات معروف فرمول 1 ، فوتبال و بسكتبال تبليغ كرد و فروش خود را منحصر به اين بازار كرد.

2.مزيت رقابتي خود را به رخ بكشيد

مزيت رقابتي خود را بشناسيد و آن را به رخ بكشيد. مزيت رقابتي چيزي است كه هميشه و در همه جا بايد روي آن تاكييد داشته باشيد و مرتب آن را بيان كنيد. توجه كنيد براي جذب مشتري بيش از همه چيز داستان سرايي خيلي ماثر است. چرا؟ چون مردم داستان را دوست دارند. قسمت اصلي داستان شما كه بايد روي آن تاكييد داشته باشيد همان مزيت رقابتي و تفاوت شما با رقباتون است. در واقع كار اصلي شما پيدا كردن مزيت رقابتي تان و تبديل آن به داستاني جذاب از استارتاپ خودتون و استفاده از آن در كمپين هاي تبليغاتي و وب سايتتان است.

به عنوان مثال شما بايد پشتيباني حرفه اي داشته باشيد. اينكه چقدر مشتري مدار هستيد و براي سوالات و مشكلات آن ها چقدر ارزش قائل هستيد يك مزيت است. بگذاريد همه مشتريانتان اين را بدانند. يا اينكه فرض كنيد فلان برند رقيب شماست و از بسته بندي هاي ارزان و بي كيفيت براي محصولاتش استفاده مي كند ولي بسته بندي محصولات شما با كيفيت و جذاب تر است. خب اين هم يك مزيت رقابتي است و مشتري هاي شما بايد آن را بدانند.

3.خدمات خود را به صورت جذاب و گيرا بيان كنيد

وب سايت يا تبليغات شما بايد طوري جذاب طراحي شده باشد كه در همان چند ثانيه اول مشتري رو به سمت خودش بكشاند تا بتوانيد بيشتر راجع به محصول يا كسب و كارتان براي آن ها توضيح دهيد و قانع شان كنيد چرا استفاده از محصولات و خدمات شما به نفع آن هاست.

جالب است بدانيد بر اساس تحقيقات شركت مايكروسافت از سال 2000 ميلادي تا الان ميانگين توجه افراد روي يك موضوع از 12 ثانيه به 8 ثانيه كاهش پيدا كرده است. پس توجه كنيد كمتر از 8 ثانيه زمان داريد تا مشتريان احتمالي خود را مجذوب تبليغات خود كنيد و آن ها را به سمت كسب و كار خود بكشانيد.

در دنياي جديد و ديجيتال امروز اولين چيزي كه مورد توجه مشتريان قرار مي گيرد وب سايت استارتاپ شما است. سعي كنيد وب سايتتان را طوري طراحي كنيد كه نوعي ايجاد تعهد در مشتري ايجاد كند و مشتري بتواند تا حدي استفاده از محصولات و خدمات شما را تجربه كند. يادتان باشد اين تجربه در مشتري بايد تا حدي متفاوت تر از رقبايتان باشد تا مشتري بيشتر شيفته كار و خدمات شما شود.

4.مشتريانتان را وابسه به كسب و كار خود كنيد

يكي از ويژگي هاي كوچك بودن كسب و كار شما و استارتاپي بودنش امكان برقراري ارتباط مستقيم با مشتريان بدون واسطه گري داخل شركت هاي بزرگ است. با استفاده از اين ظرفيت فضايي را براي درك بهتر مشتريان و رفع بهتر نياز ها و انتظاراتشان را فراهم كنيد. يكي از بهترين كانال هاي تبليغاتي شما مشتريان وفادارتان است. هرچه توانايي شما در پاسخ گويي و رفع مشكلات ،سوالات و شكايات مشتريانتان بيشتر باشد مشتريان وفادار بيشتري را خواهيد داشت.

ويژگي خاص مشتريان وفادار اين است كه با تبليغات دهان به دهان، كامنت گذاري در محيط هاي اجتماعي و تعريف و تمجيد از كسب و كار شما به ديگران، مشتريان بيشتري را براي شما جذب مي كنند. پس هرچه سريع تر راه هاي وفادار سازي مشتريان را ياد بگيريد و مشتري مداري را فراموش نكنيد.

سخن آخر اين است كه اولا اگر در حوزه كاري خود رقباي به خصوصي داريد سعي كنيد در يك بازار خاص روي مشتريان به خصوص متمركز شويد. نگاهي عميق به فعاليت خود و رقبايتان داشته باشيد و مزيت رقابتي خود را شناسايي و به رخ بكشيد. محصولي با ويژگي خاص داشته باشيد كه در همان نگاه اول جذابيت خود را به مشتري نشان دهد. يادتان نرود برخورد اول و نگاه اول با محصول شما در جذب كردن مشتري بسيار مهم است. خدمات مشتريان بايد اولويت اول فعاليت هر استارتاپي باشد كه مي خواهد رقيباي بزرگش را شكست دهد و مشتريان جديد بازار را جذب كند. اميدورام از اين مقاله استفاده كافي را برده باشيد و هميشه در كسب و كار اينترنتي تون موفق باشيد.

منبع : هميار وب

تعداد صفحات : 7

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 197
  • بازدید ماه : 3435
  • بازدید سال : 10302
  • بازدید کلی : 1922309
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه